Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 51/a maddesi gereği genel hükümlere göre kurulmuştur. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının görevleri:
a) Öğrencilerin yeni kayıt, kabul ve ders durumları ile ilgili gerekli işleri yapmak,
b) Mezuniyet işlemlerini yürütmek,
c) Benzeri diğer görevleri yerine getirmektir.
Bu çerçevede Öğrenci İşleri Daire Başkanlığımız;
• Öğrenci işleri kapsamındaki mevzuatların hazırlanması ile ilgili çalışmaları yürütür, yıl sonunda yürürlükte olan mevzuatın değişiklik önerilerini takip eder ve değerlendirir.
• Eğitim öğretim sürecine ilişkin esasların belirlenmesini ve uygulanmasını sağlar.
• Eğitim komisyonu kararlarını takip eder ve sekreteryalığını yapar.
• Birim, bölüm, program açılma taleplerini alır, ilgili kararlar için süreci ve yazışmaları takip eder.
• Öğrenci kontenjanları ile ilgili gerekli takibi ve yazışmaları yapar.
• Akademik takvim süreçlerinin planlanmasını, uygulanmasını ve yayınlanmasını sağlar.
• Öğrenci işleri Web sayfası ile ilgili güncellemeleri yapar.
• Stratejik plan, faaliyet raporu, performans raporu vb. rapor ve sunumları hazırlar.
• İç kontrol standartlarını planlar ve uygulanmasını sağlar.
• Faaliyet alanındaki işlerin iş akış şemalarını hazırlar ve günceller.
• Satın alma ve tahakkuk işlemlerini yürütür.
• Sınavlar, notlar, değerlendirme esasları, AKTS esaslarının uygulanmasını sağlar.
• Değişim Programları (Bologna, Farabi, Mevlana, Erasmus plus) iş ve işlemlerini yürütür.
• Taşınır mal yönetmeliğinin esaslarını uygular.
• Öğrenci konseyi esaslarını hazırlar ve uygulanmasını sağlar.
• Aday memurlarla ilgili iş ve işlemleri yürütür.
• Birimindeki hizmetlerin etkili, verimli ve süratli uygulanmasını sağlar.
• İlk kayıt, ders kayıt, ekle bırak ve kesin kayıt işlemlerini yürütür.
• Yatay ve dikey geçişlerde kontenjan ve esasların belirlenmesini sağlar.
• Öğrenci katkı payı işlemlerini yürütür.
• Yabancı uyruklu öğrencilerin başvuru ve kayıt esaslarını belirler, ilgili işlemleri yürütür.
• Çift anadal ve yandal esaslarının belirlenmesini sağlar, bunlarla ilgili iş işlemleri yürütür.
• Mezuniyet, diploma ve diploma eki işlemlerini takip eder.
• ÖSYM istatistikleri, YÖKSİS veri tabanı ve öğrenci bilgi sistemi girişlerinin yapılmasını, çeşitli kurumlardan gelen öğrenci sorgulaması yazılarının takibini sağlar ve talep edilen istatistiki verileri hazırlar.
• Kalite politikası, kalite hedefleri ve ilgili prosedürler uyarınca kalite yönetim sisteminin kurulması, geliştirilmesi ve uygulanması çalışmalarına katılır.
• Öğrenci Bilgi Sistemini (ÖBS) işlevsel olarak kullanıma hazır hâlde tutar, geliştirilmesi için önerilerde bulunur.
• Öğrenci disiplin mevzuatını uygular.
• Mezun takip modülünün hazırlanmasını ve gerekli bilgilerin depolanmasını sağlar.
• Bilgi edinme veya Web sitesi vasıtasıyla gelen öğrenci işleri ile ilgili sorulara cevap verir.
ÖİDB İdari Sunum Dosyası için;