Ana içeriğe atla

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının Görev, Yetki ve Sorumlulukları

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 51/a maddesi gereği genel hükümlere göre kurulmuştur. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının görevleri:

a) Öğrencilerin yeni kayıt, kabul ve ders durumları ile ilgili gerekli işleri yapmak,

b) Mezuniyet işlemlerini yürütmek,

c) Benzeri diğer görevleri yerine getirmektir.

Bu çerçevede Öğrenci İşleri Daire Başkanlığımız;

• Öğrenci işleri kapsamındaki mevzuatların hazırlanması ile ilgili çalışmaları yürütür, yıl sonunda yürürlükte olan mevzuatın değişiklik önerilerini takip eder ve değerlendirir.

• Eğitim öğretim sürecine ilişkin esasların belirlenmesini ve uygulanmasını sağlar.

• Eğitim komisyonu kararlarını takip eder ve sekreteryalığını yapar.

• Birim, bölüm, program açılma taleplerini alır, ilgili kararlar için süreci ve yazışmaları takip eder.

• Öğrenci kontenjanları ile ilgili gerekli takibi ve yazışmaları yapar.

• Akademik takvim süreçlerinin planlanmasını, uygulanmasını ve yayınlanmasını sağlar.

• Öğrenci işleri Web sayfası ile ilgili güncellemeleri yapar.

• Stratejik plan, faaliyet raporu, performans raporu vb. rapor ve sunumları hazırlar.

• İç kontrol standartlarını planlar ve uygulanmasını sağlar.

• Faaliyet alanındaki işlerin iş akış şemalarını hazırlar ve günceller.

• Satın alma ve tahakkuk işlemlerini yürütür.

• Sınavlar, notlar, değerlendirme esasları, AKTS esaslarının uygulanmasını sağlar.

• Değişim Programları (Bologna, Farabi, Mevlana, Erasmus plus) iş ve işlemlerini yürütür.

• Taşınır mal yönetmeliğinin esaslarını uygular.

• Öğrenci konseyi esaslarını hazırlar ve uygulanmasını sağlar.

• Aday memurlarla ilgili iş ve işlemleri yürütür.

• Birimindeki hizmetlerin etkili, verimli ve süratli uygulanmasını sağlar.

• İlk kayıt, ders kayıt, ekle bırak ve kesin kayıt işlemlerini yürütür.

• Yatay ve dikey geçişlerde kontenjan ve esasların belirlenmesini sağlar.

• Öğrenci  katkı payı işlemlerini yürütür.

• Yabancı uyruklu öğrencilerin başvuru ve kayıt esaslarını belirler, ilgili işlemleri yürütür.

• Çift anadal ve yandal esaslarının belirlenmesini sağlar, bunlarla ilgili iş işlemleri yürütür.

• Mezuniyet, diploma ve diploma eki işlemlerini takip eder.

• ÖSYM istatistikleri, YÖKSİS veri tabanı ve öğrenci bilgi sistemi girişlerinin yapılmasını, çeşitli kurumlardan gelen öğrenci sorgulaması yazılarının takibini sağlar ve talep edilen istatistiki verileri hazırlar.

• Kalite politikası, kalite hedefleri ve ilgili prosedürler uyarınca kalite yönetim sisteminin kurulması, geliştirilmesi ve uygulanması çalışmalarına katılır.

• Öğrenci Bilgi Sistemini (ÖBS) işlevsel olarak kullanıma hazır hâlde tutar, geliştirilmesi için önerilerde bulunur.

• Öğrenci disiplin mevzuatını uygular.

• Mezun takip modülünün hazırlanmasını ve gerekli bilgilerin depolanmasını sağlar.

• Bilgi edinme veya Web sitesi vasıtasıyla gelen öğrenci işleri ile ilgili sorulara cevap verir.

ÖİDB İdari Sunum Dosyası için;

 

Hizmetlerimizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanıyoruz.

asbu.edu.tr' yi kullanarak çerezlere izin vermiş olursunuz.