Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK) ile İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı arasında uluslararası öğrencilerin vize ve ikamet izni işlem ve süreçlerinin güncellenmesine yönelik olarak 15 Kasım 2023 tarihinde “Uluslararası Öğrencilerin İkamet İzni Başvurularına İlişkin İş Birliği Protokolü” imzalanmıştır.
Bu protokol kapsamında lisans öğrencileri ikamet izni almak için belgelerini Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına, Yüksek Lisans/Doktora öğrencileri kayıtlı oldukları Enstitüye teslim edeceklerdir. Öğrenciler Ankara İl Göç İdaresi Müdürlüğüne artık evrak teslimi yapmayacaktır. Teslim alınan evraklar, belirli aralıklarla Ankara İl Göç İdaresi Müdürlüğüne Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından iletecektir.
Süreçle İlgili Bilgiler
Öğrenci oturum izni başvurunuzu tamamladıktan sonra (https://e-ikamet.goc.gov.tr) gerekli belgeleri toplamanız ve aynı gün içinde getirmeniz gerekmektedir.
Belgelerinizde eksiklik bulunması durumunda ....@asbu.edu.tr uzantılı e-posta adresiniz aracılığıyla tarafınıza bilgi verilecektir.
İkamet izniniz ile ilgili sorularınız için 157’yi arayabilirsiniz.
İkamet izni süreciyle ilgili gerekli belgelerinizi toplamak ve onları Ankara İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne teslim etmek dışında ikamet izni prosedürlerinde Üniversitenin hiçbir dahiliyeti, sorumluluğu ve yetkisi söz konusu değildir.
Gerekli belgeler:
- Beyan/Kontrol Belgesi
- Beyan/Kontrol Belgesini doldurarak ıslak imzalı bir şekilde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına teslim ediniz.
- e-ikamet online başvuru formu
- Online başvuru formuna https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresinden ulaşabilirsiniz. (Formu doldurduktan sonra pdf formatında indiriniz, çıktısını alarak ilk sayfadaki imza alanını imzalayınız.)
- Geçerli pasaport aslı ve fotokopisi
- Belgelerinizi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına teslim ettikten sonra, "aslı gibidir" mührü tarafımızdan yapılacaktır. Enstitü öğrencisi iseniz ilgili Enstitü “aslı gibidir” yapacaktır. Lütfen pasaportunuzu ve pasaport fotokopilerinizi yanınızda getirmeyi unutmayınız.)
- 4 adet biyometrik fotoğraf
- Öğrenci belgesi
- Fakültenizden/Enstitünüzden temin edebilirsiniz.
- Sağlık Sigortası
-Öğrenciler için Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından yürütülen genel sağlık sigortası ve özel sağlık sigortası olmak üzere iki sağlık sigortası opsiyonu bulunmaktadır. Oturum iznine ilk kez başvuracak öğrenciler için GSS, geçerli bir yabancı kimlik numarası gerektirdiği için bir opsiyon değildir. Bu sebeple, ilk kez oturum iznine başvuracak öğrencilerin, oturum izni başvurularını tamamlamak için özel sağlık sigortası almaları gerekmektedir. Dileyen öğrenciler, oturum izinlerini edindikten sonra GSS için de başvuru yapabilirler. İkili anlaşmalar kapsamında Türkiye'de sağlık sigortası bulunan öğrenciler ve 18 yaşından küçük öğrencilerin sigorta satın almasına gerek yoktur.
- Adres bilgilerini gösterir yazılı belge
- Kendi evinde kalıyorsa, tapu fotokopisi (uzatma başvurularında “yerleşim yeri belgesi ve mümkünse adınıza bir adet fatura” yeterlidir)
-Kira sözleşmesi ile kalıyorsa, kira sözleşmesinin noter onaylı örneği (uzatma başvurularında “yerleşim yeri belgesi ve mümkünse adınıza bir adet fatura” yeterlidir)
-Otel vb. konaklama yerlerinde kalınıyorsa, bu yerlerde kalındığına dair belge
-Öğrenci yurtlarında kalınıyorsa, yurtta kalındığına dair belge
-Destekleyici yanında kalınıyorsa, yanında kaldığı kişinin noter onaylı taahhüdü (Destekleyici evli ise ayrıca eşinin de noter onaylı taahhüdü)
- İkamet izni kart bedeli makbuzu
- https://dijital.gib.gov.tr/ adresinden "Harç ve Değerli Kağıt Bedeli" ve "Göç İdaresi İkamet Tezkeresi Harcı Ödeme"yi seçiniz ve online oturum izni başvurunuz sonrasında aldığınız tahakkuk numarasını giriniz. Daha sonra ödemenizi yaparak makbuzunuzu alabilirsiniz.
- 18 yaşından küçükler için, https://e-ikamet.goc.gov.tr adresinden yapılan başvuru tarihi itibariyle (Dış temsilciliklerimizden öğrenci vizesi alarak gelenlerden bu belgeler istenmez.) veli/vasi bilgisini içeren belge (doğum belgesi, aile belgesi vb.) ve veli/vasi/yasal temsilcisi tarafından verilen muvafakatname.
10. Sadece uzatma başvurusu yapacak öğrenciler için PTT'den alınacak ulusal elektronik tebligat sistemi adresi.
Önemli Not:
Göç İdaresi https://e-ikamet.goc.gov.tr adresi üzerinden yapılan online başvuru tarihini dikkate almaktadır. Belgelerinizin Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından Ankara İl Göç İdaresi Müdürlüğüne teslimi için son tarih İl Göç İdaresi Müdürlüğünün ilgili internet sayfasından (https://e-ıkamet.goc.gov.tr/) başvuru formunu oluşturduğunuz tarihten itibaren 15 gündür. Bu süre geçtiğinde tekrar başvuru yapmak durumundasınız. E-ikamet başvurusunda bulunduğunuz tarihte belgelerinizi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına/kayıtlı olduğunuz Enstitüye teslim etmeniz gerekmektedir.
İkamet İznine dair bütün evrakları aşağıda bulabilirsiniz;
Ek | Boyut |
---|---|
EK-1-İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı Yazısı_1.pdf (338.86 KB) | 338.86 KB |
EK-2 Protokol_0.pdf (2.74 MB) | 2.74 MB |
EK-3 Uluslararası Öğrencilerin Kayıt ve İkamet İzni İşlemlerine İlişkin Uygulama Rehberi_0.pdf (3.55 MB) | 3.55 MB |